A blog és marketingháború állásáról

Marketing balkézről – a blog magyarországi kezdetei

Kilenc hónappal ezelőtt hadat üzentem, amely persze nem valódi, hanem „csupán” marketing háborút indított el: Hadüzenet: blog-háború egyenes adásban, Pécs . Akkor még nem tudtam, hogy a csata kilenc hónapig fog tartani, s hogy tulajdonképpen egy országossá terebélyesedő hírkalóz hálózattal állunk szemben. (Upgrade: lista a csapolás mértékéről.)

Ám hiába hívtam fel a figyelmet blogbejegyzéseimmel a hírlopás, a feketén üzemelés jelenségeire, hiába mondtam el „illetékes helyen”:
Európa Kulturális Fővárosa Pécs honlap; blog – Gonda Tibor alpolgármester úrral?
hogy ilyen jelenségek mellett a Pécs 2010-es honlap támogathatatlan, hiába beszéltem róla a nyomtatott médiában: semmi sem történt.

Hírlopások rendszere

Hogy miért állt be a fordulat? A hírlopások mennyisége és minősége nyilván most érte el azt a küszöböt, amikor már a média egyes szereplőinek (pl. városi televíziók) olyan kárt okoz – amely ellen létkérdés, hogy fellépjenek. És persze olyan elektronikus újságírói műhely és tekintély is kell, mint amilyent Pécsett Keresnyei János (Pécs TV) képvisel, amelyik utána jár – kik állnak a háttérben, ki a felelős?
És akkor már az lesz az eredmény, hogy a jogsértő honlapok és linkek még aznap, egycsapásra eltünnek: http://www.pecstv.hu/archivum/?id=38887 .

Igen érdekes érv a fenti tv-műsorban az oktatási cél megjelölése az országos „hírlopó cég” részéről: vajon hogyan jön össze a magánszemélyek által birtokolt domain, a csent híreken táncoló reklámbevétel, az országosan jelentős „Partnerek” felsorolása, mint pl. a MOL, a Mátra Erőmű, a SAMSUNG, a BOSCH – szóval mindez hogyan jön össze a befolyt összegek utáni adófizetéssel? Ki mennyit és miből – február óta, országszerte a nagyobb városok nevére épülten – ezt a kérdést én is oktatási célból teszem fel!

Miféle oktatási célt szolgál, hogy a Pécs.lap.hu makacsul ajánlja a pécsi elektronikus médiumokat megcsapoló hálózati részegységet, hogy az országos hatókörű bloggyűjtő hely, a Miner.hu a Pécs szóra szintén ezt, a most „visszavont” oldalt ajánlja. Miféle oktatási terv szüli az ellenálló város elleni marketing-rohamot? Miféle oktatási tervben szerepel, hogy Pécs városát, Pécs értelmiségét pitiáner tolvajok blogja képviselje a Wikipédiában? Honnan ez a pofátlan merészség, kik az igazi támogatók?

Upgrade, 2007.10.01. 19,55

A Wikipediánál kezdeményeztem a Pécs blog eltávolítását a PÉCS címszó alól, így:
A külső hivatkozásokból kérem kivenni a „Pécs város internetes naplója, Pécsblog” bejegyzést, mivel az a blog más médiumokból összeollózott híreket tartalmazott csupán, többek között a Pécs TV híreit lopta, amelyről tv-műsor is született. Ennek következményeként azt a blogot a szerverről le is vették! Részletes indoklás, érvek, elérések, benne a hiv. tv-műsoré is, itt.

Legalább egy szégyennel kevesebb!

—-

Upgrade, 2007.10.02. 9,25

Persze, szégyennek még marad annyi, hogy a közpénzek és a civil támogatás magáncélú felhasználása még nincs teljesen kiírtva a Pécs és a Pécs 2010 portálokon. Az elmaradt ellenőrzések vagy szemhunyások miatt tovább gyarapszik az erkölcsi kár.

Amíg a magánbulik teljes kiírtása meg nem történik – addig sajnos a Pécs 2010 honlap támogatását továbbra is szüneteltetni vagyok kénytelen. Addig, sajnos, az Európa Kulturális Fővárosa – Pécs, 2010 portált támogató oldalam üres marad.

Marketingháború – a háttér

A szakirodalom úgy fogalmaz: a település küldetése, célja az ott élők jólétének megteremtése. A jólét fogalmában a gazdasági jólét, a közösségi jólét, a kulturális jólét és a környezeti jólét tartozik.
A közösségi jóléthez hozzátartozik „a társadalmi kapcsolatok tudatos építésének, alakításának célja abból a meggyőződésből kiindulva, hogy nélküle nem sikerül növelni az itt élők magabiztosságát, öntudatosságát, együttműködési készségét…”
(Régió- és településmarketing, KJK-Kerszöv Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Bp. 2002. – 139. old.)

Ezeknek a céloknak nyilvánvalóan meg kell jelennie a települések honlapjain is. S ha nem ez jelenik meg, hanem valami más, amire hiába hívjuk fel a figyelmet hónapokon át, akkor talán mégsem a „lakosság” lesz a lúdas abban, hogy az együttműködési készsége – finoman szólva – lanyhul!

(A helyzetkép, szerencsénkre, pozitív irányba változik. Most, amikor itt, zárójelben pótlólagos hivatkozást helyezek el, újból felcsillan valamiféle remény, hogy lesz tisztulás:
Pécsi csoda – újul a pecs.lap.hu )

—–

Végezetül: ha valaki azt gondolja, élvezetes volt számomra ez a kilenc hónapos marketingháború, az téved. Annyira nem, hogy a jövőben nem is kívánok foglalkozni vele.
A legfőbb tanulság szerintem az: ha elmarad az intézményekben, így az önkormányzatoknál is az online marketing tevékenység ellenőrzése, akkor önjáróvá lehet az. Ugyanígy a híres cégek goodwillje is csorbát szenved, ha folyamatosan nem ellenőrzik – kik, milyen célok alatt használják fel a nevüket, hivatkoznak rájuk, mint partnerekre.
Az online marketingben is ugyanolyan fontos a vezetői ellenőrzés, mint bármely más területen. S támadható pontokat nem csak az esetleges politikai megközelítések miatt nem hagyhat egy önkormányzat vezetése, hanem azért sem, mert a lakosság net-érett hányadában tevékenysége visszatetszést kelt.

—-

Szemben a tv-műsorban elhangzottakkal a IOSZIA Kft. honlapján oktatási cél helyett ezt olvashatjuk:
„Az IOSZIA Kft. 2007-ben egységes döntés alapján létrehozta Online Blogcsoportját.
A csoport célja, hogy megyeszékhelyenként olyan egységes arculattal rendelkező internetes naplókat hozzon létre, melyek a legfrissebb és legaktuálisabb témákkal szolgálja az ott élőket.”

És akkor most tartsunk is egy rövid országos szemlét, s nézzük meg a teljesség legcsekélyebb igénye nélkül: honnan „merítették” a híreket, hogy ezekkel MEG A HIRDETÉSEIKKEL szolgálják az ott élőket! (A Google tárolt változatából, 2007.11.04. 14 óra és 14,20 között.)
Vastagon szedve a városnév plusz blog, amilyen az elnevezésük volt(?); alatta néhány hír „forrása”.

Pécs blog:
Pécs.hu (önkormányzati portál); Pécs TV

Debrecen blog:
deol.hu (önkormányzati portál); debrecen.hu; dtv.hu

Győr blog:
gyor.hu (önkormányzati honlap)

Szombathely blog:
szombathely.hu;

Miskolc blog:
boon.hu (borsod online);

Kaposvár blog:
info-kaposvar.hu; hírTV

Kecskemét blog:
kecskenet.hu (hm, ?); kecskemet.hu

A Bp blog (Budapest)
tárolt változata már nem jön be a Google-n.

Szekszárd blog:
MTI; szekszard.hu

Szeged blog:
szeged szerver; szeged.hu

Veszprém blog:
naplo-online.hu; veszprem.hu;

Zalaegerszeg blog:
ZalaLapKft.; zalaegerszeg.hu

“A blog és marketingháború állásáról” bejegyzéshez 1 hozzászólás

  1. Sziasztok!

    Ha szeretnétek, hogy a mindennapos problémák, kiszúrások, megtévesztő akciók minél több emberhez eljussanak, látogassatok el erre az oldalra is:

    http://www.kiakadtam.hu

    Így talán segíteni tudjunk a civil szféra erősödését. Szóval hajrá!

    Válasz

Hozzászólás a(z) kiakadtam.hu bejegyzéshez Válasz megszakítása