A blog szóra ütve egy évvel ezelőtt – a teljes weben – nem egészen egymilliárd szótalálatot kaptunk, s ma már ez a szám másfélmilliárd körül mozog. Néha több, néha kevesebb. A növekedés azonnal kitapintható. A magyar weben ez a szám jelenleg hárommillió hatszázezer fölött van, egy év alatt nagyobb növekedési ütemet mutatva, mint a teljes web. És a növekedésnek koránt sincs még vége.
Ez persze nem azt jelenti, hogy ennyi blog működne Magyarországon, csupán maga a szó ennyiszer fordul elő a neten. Minderről azért is gondolkodom, mert a centrum felől egyre inkább „közeledik” a növekedés a periféria felé. Ilyen szempontból még Pécs sem igazán centrális „bloghely”. Ezért öröm számomra, hogy az idei Reklámhét pécsi Reklámnapján tartunk egy kis blogünnepet. Megünnepeljük például virtuálisan Pécs és Debrecen blog-testvérvárosi kapcsolatát és Blog-Dokkot is üzemeltetünk, élő kapcsolatokkal. A részletekkel még egy picit adós maradok, de egy kis előzetes máris itt van: BLOGSULI.HU
Aki készülni szeretne egy jóízű, blogról szóló online beszélgetésre , annak ajánlom a magam, Blogsuli néven közreadott „műveit” is – a blog főoldalán, a jobb margón a Tanulmányok címszó alatt található.
Persze nem csak mennyiségi a magyar weben a változás. A Blogszolgáltatók is változtak, átrendeződtek, új szolgáltatások, magyar blogkeresők tűntek fel és folytathatnám a sort…
Aki ma rákérdez a Google alatt a blog szóra, már nem azt látja, amit egy éve látott, de nem is azt, amit holnap fog. Azzal a lépéssel például, hogy az egyik nagy tartalomszolgáltató címlapjára tette vezető blogjait, a keresőkben folyó „blogverseny” eldőlt!
Vagy nem dőlt el… mert ki tudja, ki mit lép ezután? 🙂
Ám az felettébb valószínű, hogy ezen a ponton túl a mohikánok, a farkasok ideje lejárt! Emelett a „brutális erő” mellett már aligha lehet a keresőkben az élen „magányosan” megkapaszkodni, s ennek hosszabb távon érdekes kihatásai lesznek… Tehát a gondolatok, ízlések érvényesítésének vagy legalább azok felszínen tartásának kísérletéhez új módszerekre és eljárásmódokra lesz szükség. A blogüzlet most termőre fordul, de vele együtt a blog jótékony hatásai is megmaradhatnak. Vagy tévedek…