Marketing Klub: online marketing és blog

Pécs, Marketing Klub, online marketing
Pillanatkép a marketing klubból

Nagyon online marketing

A Reklámhét alkalmával olvastam olyan köszöntő szöveget, amelyben a szerző valahogy így fordult a város érdeklődő polgáraihoz: Nem kell Budapestre utaznia annak, aki színvonalas előadást akar hallgatni, mert most ide jönnek…

Aztán olvastam olyat is, hogy micsoda dolog, hogy ezekre az előadásokra nem mentek el a marketingesek és a cégvezetők – kvázi elmarasztalva őket ezért.

Nos, jelezném, pl. az online marketing területén a maga szakmai csatornáiban azért rendesen zajlik az élet, teszem azt a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara Marketing Klubjában, ahol a mai napon is nem kevesebb, mint három, pécsi, nemzetközileg, de országosan mindenképp elismert szakember ült egymás mellett (Orosdy Béla, Héder Sándor, Fojtik János) a pécsi cégek marketingvezetői karéjában, nemrég ugyanitt Rekettye Gábor könyvbemutatója zajlott, parádés online marketinges beütéssel (vita a keresőoptimalizálásról vagy az e-mail kampányok hatásfokáról).

Ha mindehhez hozzáveszem, hogy a Dél-Dunántúli Kulturális Innovációs Kompetencia Központ elméleti és gyakorlati szakemberekből most állította össze szakértői névsorát, amelyről harmincadikán részletesebben is beszámolhatok, akkor én már nem is vagyok annyira nyugtalan a pécsi online marketing sorsa miatt!

Márpedig online marketing és keresőoptimalizálás van Pécsett 🙂

Ma egyébként igen színvonalas online marketing előadást láthattunk-hallhattunk Héder Sándortól, aki egyenesen a netről hozott be példákat „A tanulás új színterei” című előadásához. Az új szintér alatt persze, a web, az internet értendő, nem kis részben a blogot is beleértve.

Fojtik János a marketing jelentéstartalmait vizsgálta (az Elnyújtott élvezet… c. könyvétől indulva, elhárítva a „felelősséget” a címadásban 🙂 ) – számos érdekes példával illusztrálva a „pénztermelő gép” és az azon túlmutató jelentéstartalmakat.

Heves vita bontakozott ki, amikor visszautalva a Héder Sándor által bemutatott ábrára, hogy az Internet kommunikációs használata mely országokban a legerősebb a világon – új szempontként „behozva” a kommunikációs hagyományt. (Fojtik János érzékletes példájával: ahol nincs függöny az ablakokon, v.ö. Skandináv országok).

Marketing Klub: online marketing kivetítés
Feszült figyelem és elgondolkozás egyszerre

Aztán a blog körül forogtak gondolatok – a mediatizált ember lázadása is szóba jött, meg az üzleti blog, pro és kontra suhantak az érvek a teremben. A magam részéről annyit: sokat profitáltam a mai klubdélutánból.


Upgrade 20 ó .05 p.
Egy mai hozzászólásomban elmondtam korábbi megfigyelésemet (arra vonatkozóan, hogy az Internet keresői mennyire nyomon követik a valóságot). Tehát elmondtam, ha beütjük a Google alá: „bányászat”, akkor pécsi portált nem találunk az első tíz találat között. Ez természetesen normális is, hiszen Pécsett már nincs bányászat.
Viszont, ha beütjük: „rekultiváció” – mondtam, akkor van pécsi oldal az első tízben, hiszen a bányászati sebek begyógyítása követte a bányászatot.
Hazaérve ellenőriztem önmagam állítását: „sajnos” elavult a példám, már a rekultiváción is túl van a város – már nincs ilyen pécsi első táblás kereső találat.
Így állításom lényege ugyan nem változott, de a példám már csak másképpen fogalmazva igaz! Ti.: először a bányászat szó tünt el a keresőkben Pécs neve mellől, de jött a rekultiváció, aztán, amikor már annak a jelentősége is lecsökkent, ez a szó is eltűnt.


SEO-val, keresőoptimalizálással foglalkozó webegységeim:

“Marketing Klub: online marketing és blog” bejegyzéshez 7 hozzászólás

  1. Sajnálom. Igen, sajnálom, hogy lemaradtam egy érdekes, s szakmailag korrektnek tűnő rendezvényről.

    Ha tehetem, magam is szívesen látogatom az ígéretes rendezvényeket, mert ugye sosem lehet tudni… Nomeg a jó pap is sokáig tanul, s bizony kezdjük elfeledni, hogy az egyik legjobb tanulási mód a más jó, ismétlem jó példáját megtanulni, ellesni, elsajátítani.

    Külön lélekmelegítő számomra, ha egy cikken belül sorolod Orosdy Béla, Héder Sándor, Fojtik János, Rekettye Gábor – és soraid között magad 🙂 – Bognár László nevét, mert ismerlek annyira, hogy önzetlenül, s szakmai öncélúság nélkül teszed ezt. Bizony „nekünk”, „itt vidéken” ilyen gárdánk van. Szakmai gárdánk! Nevezzem(?!), nevezem szakértő gárdának! S bizony ünnepnap, ha egy jó és tartalmas gondolatmenetet végigkövethetünk bármelyikőjük előadásában! … s szerencsénkre azért itt, vidéken előfordulnak az ünnepnapok. Még az a szerencse, hogy „nem kell Budapestre utaznia annak, aki színvonalas előadást akar hallgatni, mert” Ők itt vannak…

    Jó példád a pécsi Reklámhét megemlítése, – bár egy külön mesét/misét megérne a reklám reklámja gondolat… – s megjegyzem 2-3 éve még én is rendszeresen hallgattam a nagy észosztóktól (no nem városunk lakóira gondoltam! 🙂 ), hogy „le kell mennünk vidékre előadásokat tartani, mert ott lent nem tudnak semmit!”

    Hát ez az!

    No harcra fel Jóbarát, s hódítsuk vissza virtuális tekintélyünket!

    Válasz
  2. Kedves Laci!
    A Reklámhétről: bár én késve mentem, te tudod miért, de amennyit láttam belőle (Sas István előadása), az igen hasznos volt, s valóban inkább egyetemista érdeklődők voltak jelen.
    Aki abból indult ki, hogy Pécsett ez az egyetlen lehetőség színvonalas marketingelőadás meghallgatására, az nem tudja, hogy a helyi tv-csatornákon folyamatosan elérhetőek bárki számára az egyetemi előadások, az nem tudja, hogy a szakmák önmaguk is szerveznek ilyeneket (v.ö. Marketing Klub, Idegenforgalmi Klub, stb.)
    Tehát a Reklámhét nem szerves kapcsolódás ezekhez, az életünkbe már „szervesen” beépült elemekhez. Akik a Reklámhetet, a pécsi Reklámnapot úgy élték meg, hogy elhozták a fényt az éjszakába, de itt az nem kellett, csak az egyetemistáknak, azoknak fogalmuk sincs a város életéről!

    Pedig te is mennyi mindent megtettél, hogy híre legyen a pécsi reklámnapnak.
    A Blog-Dokkal ott fogtunk mellé (ebben személy szerint én is lúdas vagyok), hogy nem vettük figyelembe: ha egy sor érdeklődőt elnyel néhány előadás, akkor nem marad annyi blog iránt érdeklődő polgár, hogy eleven életet élhessünk az előadások előterében.
    Pechünk volt, hogy debreceni bloggerbarátunk külföldi útja egy nappal elhúzódott, így a Pécs-Debrecen bloggerünnepet máskor kell megtartanunk.
    Ha e hiba miatt elveszítettük a „virtuális tekintélyünket”, akkor nem is volt!
    Baráti üdv!

    Válasz
  3. „… először a bányászat szó tünt el a keresőkben Pécs neve mellől, de jött a rekultiváció, aztán, amikor már annak a jelentősége is lecsökkent, ez a szó is eltünt.”

    Phűűű ! De jó, hogy nem folytattad az eszmefuttatást… 🙁

    Mármint arról, hogy mi fog eltűnni legközelebb, ha ilyen ügyesen szervezik a nagyok…

    Válasz

Hozzászólás a(z) EL LOBO - A farkas bejegyzéshez Válasz megszakítása