Szentlőrincen jól forgatják a klasszikus marketinget

A Válságmenedzsment a KKV szektorban

c. előadássorozattal ma Szentlőrincre ért a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara „előadói gárdája”. Jómagam a gerillamarketing és más gyanús, ám hasznos és hatékony dolgok mibenlétét taglaltam a polgármesteri hivatal dísztermét megtöltők előtt.

De most nem is erről beszélnék, hanem arról a röpke kis különtalálkozóról, amely Dr. Győrváry Márk polgármester úr és köztem jött létre.
Majd’ negyven évvel ezelőttre nyúlik vissza a megismerkedésünk, pimaszul fiatalok és lelkesek voltunk, de nem emiatt dicsértem szembe ma a polgármester urat. Hanem azért, mert ritka az olyan város Baranyában, amelyikről ne valamiféle gond, ádáz vita vagy valamilyen eszméletlen kudarc, esetleg ordító hülyeség párállna a marketing-levegőbe.

Szentlőrinc ilyen ritka város.

Ez aztán a városmarketing!

A gazdanapok, a lobbiparti, a megnyert milliárdos pályázatok, a szép tervek (geotermikus energiára épülő város!) viszik szét jó hírét.

Szóval ezért volt részemről a szembe-dicséret. Aztán mentünk is, hogy ő meghallgassa, amit majd én mondok a szentlőrinci vállalkozóknak a gerillamarketingről.
A városmarketingről aligha volna itt mit mondanom…

***

Korábban a gerillamarketingről és Szentlőrincről:

“Szentlőrincen jól forgatják a klasszikus marketinget” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. És amit elmondotok, az átmegy a szürke hétköznapokba? Nekem úgy rémlik, mintha ez a szektor egyre bizalmatlanabb lenne. Mindenben a lenyúlást látják. Nem alaptalanul teszem hozzá. Csak magukban bíznak, pontosabban abban, amit otthon összebarkácsolnak. Ide belepasszírozni valami merőben újat művészet. Gondolom itt.

    Válasz
  2. Kedves Lucifer!

    1) Sokak úgy vélik a KKV szektorból, hogy egy olyan kezdeményezés, amely a válság körülményei között is a lehetőségekre, pl. a pályázatokra, a hitellehetőségekre, a marketing (s benne a gerillamarketing fontosságára és módszereire), az Internet fontosságára (v.ö. piacszélesítés) hívja fel a figyelmet, az hasznos, az új ötleteket ad.

    2) Mások, s nyilván nagyon sokan vannak – nem kíváncsiak ezekre a megoldásokra, s úgy viselkednek, ahogy mondod.

    3) Két előadás után (egyik „felesben” Pécsett, és a mostani szentlőrinci után) aligha rajzolhatnám meg a KKV szektor hangulatát, előítéleteit és ítéleteit.

    4) Az előadók oldaláról igyekvést és akaratot látok, valós források és módszerek felmutatását.

    5) A kamara most tényleg teszi, ami kőkeményen dolga a gazdaságban – amennyire mezei tagként tudom.

    6) Szigetvár jóval nagyobb település, mint Szentlőrinc – oda is van meghívásom.
    Majd „jelentem” itt – milyen lesz a fogadtatás.

    Válasz
  3. Én mindíg örömmel hallok maguk sorsukat kezükben tartó közösségekről. Szerintem a válságból való kilábalás legnagyobb lehetősége az ilyen emberek, közösségek egymásratalálásának a segítése.
    A régi paradigmában a gazdaság fejlesztése érdekében külön szervezeteket hoztunk létre akiknek aztán a fő gondjuk maguk fontosságának bemutatása, identitásuk megőrzése volt. Szerintem innen a Lucifer által említett bizalmatlanság.

    Válasz

Hozzászólás a(z) A krea(k)tivista bejegyzéshez Válasz megszakítása