Te is lehetsz Nagy Testvér!

A Google segít a testvérkedésben

Orwell most teljesen kiakadna! Nem elég, hogy a Nagy Testvér nagytestvérkedik, de még az olyan egyszerű, icuri-picuri bloggerek is, mint én – megjegyzem: teljesen legálisan – kistestvérkednek. Épp az imént nyomoztam kicsit a gépemben a Kósa Lajos iránt blogomba kutakodó fazon után!

Tehát: valaki a Google.it alatt, azaz a kereső olasz nyelvű változatában beütötte: Kósa Lajos. Mivel én is írtam az illetőről – egy hírhedt debreceni lakosról van szó 🙂  – a bájtok közt matató bejött a blogomba.
Kattintottam egyet-kettőt, kíváncsi voltam rá, ki lehet az a kis kíváncsi. Íme, előbukkant Thessaloniki görög város térképe, ahonnan emberünk nagy ravaszul olasz nyelven kereste nálam a hírhedt debreceni polgárt! Utcára megmondom, honnan!

Kósa Lajost innen keresték

A brazilokat érdekli a magyar NATO radar

De ma pikánsabb téma is előkerült! „Nato radar” – kérdezett rá valaki, azonnal kivert a veríték, kellett nekem erről is írogatnom. Egy-két katt és előbukkan Sao Paolo brazil város térképe, mindjárt megbántam, hogy megszülettem, atyaúristen, már a brazil titkosszolgálat is rajtam van!

A Nato radart Brazíliából keresték

Azt, hogy műholdas képpel is rendelkezem a hívás helyéről, utca, házszám, miegyéb, nem is merem megmondani, letagadom.

Méhes Márton úrnak, (Pécs, EKF) üzenem, róla is érdeklődgetnek valakik – igaz, egyszerű az eset, Budapestről! 🙂 Műholdas felvételt nem mellékelnék, mert ezek olyan egyszerű kultúrabarátok, kár rájuk a bűvös bájt, így meg sem mondom, melyik kerületből!

Hát itt tartunk, drága Orwell úr!

A témakereső újságíró is rátalál a blog tartalomra

Érdekes témáról olvastam a Médiablogban, a Milyen blogokat olvasnak az újságírók c. posztban!
Tettem is egy bejegyzést azzal az észrevétellel, miszerint…

azért erről a kérdésről, hogy a médiától – és egészen pontosan egy-egy konkrét médiumtól – mikor, hányszor keresnek rá egy-egy blogunkra – azt nagyjából (a „beszédes” IP-címekből) tudjuk!

Az újságírói témakeresés

Az újságírói témakeresés az újságírók által végzett specifikus témakeresési folyamat, amely célja, hogy megbízható és releváns információkat találjanak egy adott cikk, riport vagy újságcikk elkészítéséhez. Az újságírók gyakran kutatják és vizsgálják a témát, hogy teljes képet kapjanak, valamint objektív és pontos információkat szolgáltassanak az olvasóknak.

Az újságírói témakeresés során az újságírók gyakran elvégzik a következő tevékenységeket:

  1. Információgyűjtés: Az újságírók információkat gyűjtenek a témával kapcsolatban több forrásból, például interjúk, kutatások, dokumentumok, statisztikák vagy adatbázisok alapján. Az online források és a szakértőkkel folytatott beszélgetések is fontosak lehetnek az információgyűjtés során.
  2. Háttérkutatás: Az újságírók általában részletes háttérkutatást végeznek, hogy megismerjék a témát, annak összefüggéseit és a korábbi kutatásokat vagy cikkeket, amelyek már megjelentek a témával kapcsolatban. Ez segít az újságíróknak a kontextus megértésében és a releváns kérdések feltételében.
  3. Források ellenőrzése: Az újságírók fontosnak tartják, hogy megbízható forrásokból származó információkat használjanak. Ezért ellenőrzik a források megbízhatóságát és hitelességét, például ellenőrzik, hogy a források megbízható szakértők, kutatók vagy megbízható médiaorgánumok-e.
  4. Interjúk készítése: Az újságírók gyakran interjúkat készítenek olyan emberekkel, akik kapcsolatban állnak a témával, például szakértőkkel, szemtanúkkal vagy érintettekkel. Az interjúk segítenek az újságíróknak az első kézből származó információk megszerzésében, valamint az emberek véleményének és tapasztalatainak bemutatásában.

Az újságírói témakeresés során az objektivitás, a megbízhatóság és az alapos kutatás kulcsfontosságú. Az újságíróknak gondoskodniuk kell arról, hogy kiegyensúlyozott és átfogó képet adjanak a témáról, és lehetőség szerint több oldalról közelítsék meg azt. Az újságíróknak figyelembe kell venniük a különböző nézőpontokat, ellentmondásokat és vitás kérdéseket, és megpróbálnak objektív módon tájékoztatást nyújtani a közönség számára.

Az újságírói témakeresés fontos eleme a tényellenőrzés is. Az újságíróknak alaposan meg kell vizsgálniuk az információk megbízhatóságát és megerősítésüket más forrásokból, hogy elkerüljék a hamis vagy pontatlan információk terjesztését. Az újságíróknak különös figyelmet kell fordítaniuk az online forrásokra, mivel az interneten könnyen elterjedhetnek hamis hírek vagy manipulált információk.

Az újságírói témakeresés nem csak az információgyűjtésről szól, hanem a releváns tényezők azonosításáról is, amelyek érdekesek vagy fontosak lehetnek a közönség számára. Az újságírók a témakeresés során olyan elemekre összpontosítanak, mint a közérdek, a téma aktualitása, az érintett emberek, az események háttere és a potenciális hatások.

Összességében az újságírói témakeresés arra törekszik, hogy alapos, megbízható és átfogó információkat szolgáltasson a közönségnek egy adott téma vagy esemény kapcsán. Az újságíróknak kritikus gondolkodást, kutatási képességeket és megbízható források használatát kell alkalmazniuk annak érdekében, hogy felelős újságírói munkát végezzenek.

A témakeresést újságírás követi

Azt is látjuk – anélkül, hogy az újságíró hivatkozna a blogunkra -, milyen szépen emeli ki a mondandónkat, az általunk felvetett összefüggéseket a látogatása után a cikkében!
Ugyanígy arról is van képünk, hogy mikor, melyik kormányzati szerv, követség, külföldi hírügynökség tiszteli meg egy-egy blogunkat a látogatásával! Érdemes volna egyszer „összerakni” a tudásunkat minderről, szép kutatási téma volna. A címe ez lehetne: A blog rejtett hatása a médiumokra! 🙂

——-

blogbejegyzések hasonló témában:

Az Ön gépében melyik titkosszolgálat dolgozik?

Az internet megfigyelése – nagy testvérek figyelnek minket

“Te is lehetsz Nagy Testvér!” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. Szia Basahalom Barátom!

    1) Ne légy meglepve. Az emberek (köztük a különféle szervezetek, ügynökségek megbízottai) úgy keresnek valakit vagy valamit a neten, hogy beütik a Google-ban az illető nevét.
    Jelen esetben, ha valaki Kósára kívácsi, vagy a hírnevére, a róla alkotott véleményekre, akkor beüti a nevét és még mondjuk a Debrecen városnevet is, és elemzi az első 10-20-30 találat alatt olvasottakat.
    „Kósa Lajos Debrecen” beütésre első tízben a blogom, tehát a kutakodó úgy vélheti, Magyarországon fontos net-hely vagyok, hiszen verem e kifejezésre (is) pl. a vezető napilapokat.
    Tehát bejön hozzám!
    Mire jó ez?
    a) az érdeklődő magánember kielégítheti kíváncsíságát

    b) tegyük fel, egy titkosszolgálat azt elemzi: lehet-e Kósából FIDESZ-elnök? Milyen a megítélése a neten (Orbánhoz, Gyurcsányhoz képest), elfogadnák-e az emberek? Olvasgatnak, leszűrik a tanulságot.

    c) a bloggert elemzi valaki: milyen a politikai beállítottsága? Viszonya írásaiban Kósához, Orbánhoz, Gyurcsányhoz, Szili Katalinhoz – s máris elhelyezheti a bloggert körülbelül a politikai palettán!

    2) Nagyon örülök, hogy jössz Pécsre, vendégem vagy egy sörre mindenképp!!! 🙂 (És Kósát jól kitárgyaljuk, titokban!)

    Válasz
  2. Kedves Basahalom!
    Az imént jártam a blogodban, s elhűlve láttam, hogy a debreceni alpolgármester szkíta ősöket emleget. Nem írom le a nevét a blogomba, nehogy itt találják meg a világ net-népei, miközben a hálót járják, s azt gondolják – közöm van hozzá!
    Számolj csak el vele te – hiszen debreceni! 🙂

    Vajákos alpolgármester – nem semmi, de ne itt tessék keresni!
    Hanem itt, Debrecenben:
    http://basahalom.freeblog.hu/archives/2007/06/16/2415788/

    Válasz

Hozzászólás a(z) EL LOBO - A farkas bejegyzéshez Válasz megszakítása