A válságok eddigi tanulsága szerint számos menedzsernél az első válsághessintő mozdulat a marketing területén születik, a kommunikációs politika terén. Nem lesz reklám, nem lesz PR…
A tegnap esti híradóban a „Robin Hood adó” bevezetését kommentálandó az egyik magyar erőmű vezetője azzal kezdte mondókáját: márpedig PR nem lesz!
Szakmai blogomban tegnap tettem közzé egy rövid bejegyzést arról, hogy azért esett a Google részvényeinek árfolyama, mert az elemzők az online hirdetések visszaesésétől tartanak.
Ma, mintha csak ezzel a megállapítással akarna feleselni, a közhangulatot javítva, A válság nem hatotta meg a magyar online reklámpiacot címmel tett közzé hírt a Magyar Online Hirdetési Index (MOHI), közölve, hogy szeptemberig több, mint 30 százalékkal nőtt a magyar online reklámpiac.
Na ja, nálunk vagy nincs válság, vagy ha van, akkor csak lesz, de ha mégis, akkor nálunk olyan érett a vállalati szférában a menedzsment, hogy itt ezzel az online izével nem lesz baj.
Közben ma az Egyesült Államok piacán a Google részvényei markánsan estek tovább…
***
Hivatkozott írás: Miért esnek a Google részvényei a tőzsdén?
Új struccpolitika
Egy strucc úgy vélte, hogy különb társainál,
eltökélte tehát, hogy karriert csinál.
Hogy ezt gyorsan vigye véghez,
úgy döntött, hogy ellenzék lesz,
és mint egyszemélyes tábor
elszakad a gyáva struccpolitikától.
Szembe is fordult a többivel dohogva,
és onnét fúrta be fejét a homokba.
Márpedig annak is van ám marketing/pr üzenete, ha nincs marketing és nincs pr ! :)))
Ma az Indexen ilyen címmel jelent meg írás: „Gyilkos idők előtt az online média”.
Ez már nem az a struccos marketing/pr.
És Malvinának nagyon-nagyon igaza van: ha nincs pr az is egy üzenet!