Linkfelhő blog, marketing

Linkfelhő

A LINKFELHŐ játék – mondom így rendszeresen, miközben a Pillangószív versenyt versenynek mondom! Miért? Nos, ez pusztán marketing. Egy kis gondolati háttér: mivel az Első Magyar Keresőoptimalizáló Versenyt megnyertem, nyilvánvalóan érdekemben áll annak nagyságát, jelentőségét kidomborítani – és ezt meg is teszem.

Néhány további példa a linkfelhő világából, a verseny-játék szóhasználaton túl: az ELSŐ szó hangsúlyozása, hogy ebben a másodikban részt sem veszek igazán (ami igaz is), csak félkézről, és mégis viszonylag elől állok. Hogy az élen állók a közösségi tér egy meghatározott szegmensétől kapnak támogatást (kiemelt helyet), s a piacon ilyen lehetőség nincs. Külön posztban dícsérem BéDéKá-nak, a keresőoptimalizálás terén „amatőrként” elért kitűnő eredményét, amely picit komolytalanítja a verse.., majdnem versenyt írtam :-), szóval a játékot! Nem tettem a linkfelhő szót a blog „title”-jába, a pillangószív szó sokáig benne volt.

Pillangószív

A Pillangószív – az első keresőoptimalizálás verseny – fénykorában közel hárommilliós szótalálatot mutatott a keresők keresőjében, a linkfelhő játék, most, csupán a kétmilliós határt nyalogatja. A marketing stílre is érdemes odafigyelni! A fénykor és a nyalogatás szembeállítása sokat mond arról, hogyan kell ezt csinálni! 🙂

A legragyogóbb húzásom mindemellett az volt – jegyzem meg hallatlanul szerényen -, hogy a „content”-be beírtam: az ELSŐ MAGYAR KERESŐOPTIMALIZÁLÓ VERSENY győztesének Linkfelhő kiadványa. Akkor még nem szerepeltem az első táblán, olyan kis ártatlankának nézett ki a honlapom. És amikor bementem vele a kilencedik helyre, pont akkor hozta be a fenti szövegemet a Google, a bratyóm! Így dumáltuk meg! (Hadd legyen már nekem is rokonom itt, a hétszázát neki! 🙂  )

Mindemellett is: három hónapnyi előnyt még én, a BAJNOK sem adhatok egy ilyen versenyben. (Bocs, de gyakorolnom kell a modern marketing nagyképű dumáját, mert látom, mindenki így szedi le a lóvét a piacon, amíg én itt szerényen vacakolok.)

Persze, nincs veszíteni valóm. Nem neveztem, csak jeleztem: én is itt vagyok! S ennyi éppen elég! S a majdani megrendelő, ha bölcsen akar eljárni, egyet tehet: a referenciákra figyel, nem a fényes dumára, mert abból már van rengeteg!

Ahogy Vincenzo Freni, Az ügyfél felfedezése című könyvében olvashatjuk:

„Immár a reklám is rákényszerül, hogy a fogyasztás világából érkező jelek alapján megváltoztassa stílusát, üzeneteit és kommunikációs stratégiáját. Az új igények: a fogyasztás gazdaságossága,  az árnak megfelelő minőség, a megfontoltság és higgadtság, a barátságosság és a nyugodt kommunikációs stílus.”
Forrás: Oltre la pubblicit? (Ami a reklám mögött van?) szerk. Marzio Bonferroni, Milano, Il Sole 24Ore, 1996
Fordította: Bognár Klára

Marketing-e a nagy duma

Bizonyosra veszem, hogy amiként azt egyes kutatók állítják, tőlünk nyugatabbra megerősödőben vannak a piaci magatartásban a „kemény” értékek. A becsületesség, a megbízhatóság, a méltányosság; az újkálvinista etika (azaz érdemén nyugszik a siker); valamint a kultúra-természet-környezet-humanizmus összekapcsolódik a termelés-eladás-fogyasztás világában is – s ha ez nálunk is így alakul (valamennyire legalább), akkor egyre anakronisztikusabbá válik az átejtésen, átverésen alapuló, referencia nélkül nyújtott ajánlatok sikere is, és egyre nevetségesebbé válik a pökhendi szolgáltatói magatartás.”

A net, ma még, Magyarországon, éretlenségénél fogva hemzseg a „furcsaságoktól”.

Ám a pozitív oldalról is kéne beszélnünk valamennyit!
A valódi szolgáltatást nyújtókról, akik nem perlekednek – se szó szerint, se jelképesen – a net-szolgáltatást igénybe vevővel, hanem úgy gondolják: nekik SZOLGÁLTATNAK!

Ennyit a Linkfelhő által kicsiholt gondolatokból.

Már csak egy kérdés: a blog, vajon ugyanazoknak a hétköznapokban megszokott módszereknek a folytatása-e, csupán más eszközökkel, amit megszoktunk? (Machiavellista marketing?) Szerintem nem, de ez már alighanem egy másik izgalmas történet része lehet!

***

Amit a linkekről tudni érdemes:

Linképítés

“Linkfelhő blog, marketing” bejegyzéshez 5 hozzászólás

  1. Szia!
    A Linkfelhő blog (3)-ban kifejtettek alapján: hiszek az „újkálvinista” értékekben, amit én, röviden, így fogalmaztam meg:
    Érdemén nyugszik a siker!
    Előbb vagy utóbb! Tapasztalataim szerint inkább utóbb, de akkor is!
    (Mi van az egykori blog-anyagoddal?)

    Válasz
  2. Tőzsde, pénz
    Ebben az egész linkfelhőben csak az a vicc, hogy nagyon sokan pénzt is költöttek arra, hogy jó PR értékű oldalakon kint legyenek. Aztán még
    nyeremény sem volt

    EL LOBO – A farkas
    Vigyázzatok magatokra!
    A könyvügynököskédést meg szívesen (sőt, bocs, hogy késtem vele)!

    szerintem sem lesz nagy mozgás már az élmezőnyben, én ma reggel még írtam pár blogombe egy utolsót, aztán annyi. egy bő hete már így is a performanszomra koncentrálok:
    http://bdk.blog.hu/2007/02/19/a_semmihez
    A család egészségügyi vonalán viszont nálunk lettek gobndok, de erről inkább majd levélben.
    Kösz a könyvügynökösködést.

    EL LOBO – A farkas

    Szia!
    Azt hiszem, én is örülök, hogy már vége lesz. Kár volt itt az utolsó hónapban beszállnom, ráterhelve magamra ezt is. Tréfának indítottam, de tudod, a gépszíj , hogy a fene vinné el!
    Viszont szerintem ma éjszaka beáll már a végeredmény, aztán annyi…
    (OFF: Más: a ProPannonia nem költözik még, márciusban is a mostani helyükön lesznek, a könyveim félretéve, várják, hogy elhozzam őket. De most már megyek is értük, Klári meggyógyult, az a bizonyos bonyodalom megoldódni látszik, szóval kezd tisztulni a kép!)
    Üdv neked, s a versenyben szorítok érted!

    bdk posztumusz linkfelhő
    már nagyon várom, hogy vége legyen a linkfelhőnek…
    (tegnap megint nem tudtam kommentelni, kíváncsi vagyok, ma sikerül-e)

    Válasz

Hozzászólás a(z) Bognár László bejegyzéshez Válasz megszakítása