Tegnap este Goran Bregovics adott koncertet Pécsett. A Dóm tér megtelt emberekkel, s néhány lendületes fúvós-szám után a tömeg hullámzani kezdett, ahogy önkéntelenül is mozdultak a kezek és a lábak a balkáni ritmus varázslatára.
Goran Bregovics és „bandája” ha sétált egyet a koncert előtt vagy után, még biztos lehetett abban: nem pásztázzák arcukat a térfigyelő kamerák. Majd mától…
Mindezt a Dunántúli Naplóból tudom, amely másfél oldalt szentelt az esemény köszöntésének. Na nem a koncert, nem a világhírű Bregovics orchestra volt a köszöntés tárgya, hanem a térfigyelő kamerák csatasorba állítása.
A lap szerint ezután nagyon jó lesz nekünk.
Én már kevésbé érzem jól magam, ha egy napilap egyetlen szót sem veszteget a biztonságunk, a jó közérzetünk „másik oldalára”.
Ha eszébe sem jut a garanciák meglétének firtatása – a civil kontroll lehetősége, az uram-bátyám viszonyok kizárása, a megfigyelési business kialakulásának megakadályozása tárgyában.
A Dunántúli Napló repertoárjából mintha kezdene kikopni a kritikai hang, a közvélemény igényeinek, érdekeinek tartalmas kiszolgálása. Minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel nagyon meg vannak elégedve…
Bregovics bandájának autóbusza talán már fel is tünt a köztereket vizslató monitorokon. Egy emlékképet onnan most nyomtat „le” valaki. Hogy a háttérben éppen ott ölelkezik X és Y? Meglehet, a kép majd egykor fialni fog.
Amúgy Goran Bregovics balkáni zenéje magával ragadó volt.
***
Korábban a térfigyelő kamerákról:
A londoni meztelen nő és a pécsi utcai kamerák
GYIK:
Milyen esemény zajlott Pécsett a közelmúltban?
Pécsett Goran Bregovics adott koncertet, amelyre sokan eljöttek. A Dóm tér megtelt a közönséggel, akik a balkáni ritmusra táncoltak és élvezték a zenét. Bregovics és zenekara lenyűgöző előadást nyújtott, amely felejthetetlen élményt jelentett a résztvevők számára.
Miért vált jelentőssé a térfigyelő kamerák kérdése a koncert kapcsán?
A koncert után a térfigyelő kamerák csatasorba állítása került a figyelem középpontjába. A Dunántúli Napló cikkében hangsúlyozták, hogy a kamerák használata a közbiztonság javítását célozza, azonban felmerültek aggályok a magánélet védelme és a civil kontroll hiánya miatt. Az emberek joggal kérdezhetik, hogy hol van a határ a biztonság és a megfigyelés között.
Milyen kritikák merültek fel a térfigyelő kamerák bevezetésével kapcsolatban?
A bevezetett térfigyelő kamerákkal kapcsolatban több kritika is megfogalmazódott. A közvélemény aggódik a civil kontroll hiánya, valamint a megfigyelési üzletág kialakulásának lehetősége miatt. A kritikák szerint fontos lenne, hogy a sajtó is foglalkozzon ezekkel a kérdésekkel, és ne csak a biztonságra koncentráljanak.
Hogyan reagált a sajtó a koncertre és a kamerák bevezetésére?
A Dunántúli Napló a koncertet és a kamerák bevezetését egyaránt fontos eseményként említette, ám a cikk kritikátlanul viszonyult a megfigyelési rendszerekhez. Sokak szerint a sajtó nem hangsúlyozta eléggé a biztonság és a magánélet közötti egyensúly fontosságát, ami aggasztó lehet a közvélemény számára.
Milyen hatással lehet a térfigyelő kamerák bevezetése a közbiztonságra?
A térfigyelő kamerák bevezetése potenciálisan javíthatja a közbiztonságot, mivel segíthet a bűncselekmények megelőzésében és a tettesek azonosításában. Ugyanakkor fontos, hogy a közvélemény és a hatóságok figyelemmel kísérjék a kamerák használatát, hogy elkerüljék a visszaéléseket és a magánélet sérülését.
Goran Bregovics koncertje valóban fantasztikus volt! Bizony, már ketten vagyunk, akik ezt írják és vallják! 🙂 S néhány hasonló véleményt találtam én is a neten.
De miért is kellett volna a sajtónak ezzel foglalkozni?
– Jah, hogy esemény volt?!
– Ez már nem számít…
ízlések és pofonok én nem szeretem a zenéjét