Hirdetés az Interneten – szopj, nyalj!

Beszéljünk az (AdWords) Ads hirdetés szövegéről

Mottó:
Szopj, nyalj! – olvasom a társkeresés rovatba szánt aprót, elszántan nyomom meg a nem gombot, ezt a hirdetés szöveget nem engedem föl az Internetre!
A Google promóciós lehetőségével élve most egyszerre több AdWords kampányt futtatok az Interneten, miközben a Jóljárok.hu-n, a saját portálomon az apróhirdetők hirdetéseit „engedem föl” vagy nem, magamra rótt munkaköri kötelességből.

Így most a rövid, szöveges hirdetések körül matatnak a napjaim.
Szopj, nyalj! – olvasom tehát a társkeresés rovatba szánt aprót, elszántan nyomom meg a nem gombot, mert ez nem társkeresés, hanem egy egyszerű szexuális szolgáltatás ígérete, ráadásul szex rovat nincs a Jóljárok.hu-n, így nincs hová átirányítanom az amúgy lényegretörően megfogalmazott szöveget.

Rövid szöveges reklámot írni nem könnyű feladat, mondhatnám stílszerűen, hogy kifejezett szopás, nagyon észnél kell lennie a szövegírónak. Ilyen szempontból egyébként a Szopj, nyalj kitűnő reklámszöveg, van mozgósító ereje (a felszólításból következően), igen képszerű is, szinte látom a tevékenységet, amelyre buzdít!

Hanem az (AdWords) Ads

Fogalmazáskor nekem sokkal nehezebb dolgom van, mint az örömlány marketingesének-futtatójának, mert sokkal nehezebb embereket rábírni arra, hogy honlapot készíttessenek SEO-val, azaz keresőoptimalizálással, minthogy szopjanak, nyaljanak.
A két dolog egyszerűen nincs egy súlycsportban, mivel a Maslow piramison is látható szükséglet-hierarchiában a SEO (keresőoptimalizálás) magasabban helyezkedik el, mint a másik aktus, vagyis a szexuális tevékenység a fontosabb.

De azért én mégiscsak megpróbáltam megbírkózni a feladattal s AdWords hirdetésemet, a hely maximális kihasználásával eképp formáltam meg:

Honlapkészítés SEO-val
Referenciákban gazdag ajánlatom:
Ha benne van – benne lesz!
bognarstudio.hu

Mivel evés közben jön meg az étvágy, az internet pszichológiájával kapcsolatos oldalamat is népszerűsíteni akartam, s arra gondoltam, talányossá teszem a szöveget, hogy „kilógjon” a többi hirdetés közül, s az örök emberi kíváncsiság, az önmagunk iránti érdeklődés csábítsa az olvasót a kattintásra:

Pszichológia és Internet
Tudja, mi jellemzi most Önt?
Vagy csak úgy online a sötétben?
bognarstudio.hu

És mindezt nem az ujjamból szoptam!

P.S.
Persze, ha egy szexuálpszichológus ide tévedne, másodpercek alatt kimutatná, hogy bizony az én itt felmutatott két hirdetésem is tele van szexualitással! (v.ö. benne van; csak úgy a sötétben…)
Lám, én is csak másokkal vagyok szigorú 🙂

***

SEO-val, keresőoptimalizálással foglalkozó honlapjaink:

Keresőoptimalizálás blog

Keresőoptimalizálás

GYIK:

Miként lehet hatékonyan megfogalmazni egy hirdetést az interneten?
A hirdetés megfogalmazása során fontos, hogy a szöveg rövid, lényegretörő és figyelemfelkeltő legyen. A mozgósító szavak használata segíthet a figyelem felkeltésében, ugyanakkor figyelni kell arra is, hogy a hirdetés ne legyen félreérthető. Az érzelmekre ható kifejezések alkalmazása szintén növelheti a hirdetés hatékonyságát, hiszen a potenciális ügyfelek érdeklődését keltheti fel, és cselekvésre ösztönözheti őket.
Miért nehéz a SEO-val foglalkozó hirdetések megírása?
A SEO-val kapcsolatos hirdetések megírása azért nehéz, mert az embereket nehezebb rábírni a honlapkészítésre, mint más, közvetlenebb szolgáltatásokra. A keresőoptimalizálás komplexitása és a szükséges ismeretek miatt sokan elzárkóznak tőle, így a hirdetéseknek különösen figyelemfelkeltőnek és meggyőzőnek kell lenniük ahhoz, hogy érdeklődést keltsenek.
Hogyan lehet a hirdetések szövegét érdekessé tenni?
A hirdetések szövegének érdekessé tételéhez fontos, hogy a szöveg tartalmazzon kérdéseket vagy talányokat, amelyek felkeltik az olvasó kíváncsiságát. Az érzelmekre ható megfogalmazás és a szokatlan kifejezések használata szintén segíthet abban, hogy a hirdetés kitűnjön a tömegből, és arra ösztönözze az embereket, hogy kattintsanak rá.
Milyen szerepet játszik a pszichológia az online hirdetésekben?
A pszichológia fontos szerepet játszik az online hirdetésekben, mivel segít megérteni az emberek viselkedését és motivációit. Az online hirdetések tervezésekor figyelembe kell venni, hogy az emberek hogyan reagálnak különböző ingerekre, és hogy mi ösztönözheti őket a cselekvésre. Az érzelmekre ható elemek beépítése a hirdetésekbe növelheti azok hatékonyságát.
Mik a legfontosabb szempontok a hirdetések írásakor?
A hirdetések írásakor fontos szempontok közé tartozik a célcsoport pontos meghatározása, a világos üzenet megfogalmazása és a figyelemfelkeltő stílus alkalmazása. A hirdetésnek tömörnek kell lennie, ugyanakkor tartalmaznia kell a szükséges információkat, hogy az olvasó tudja, mit kínál a hirdető. A kreativitás és az eredetiség szintén kulcsfontosságú a sikeres hirdetésekhez.

Szólj hozzá!