Reklámvilág: hol van édesanyátok?

Nézegetem a képgyűjteményem, gyorsan szeretnék összehozni egy klasszikus képes reklámot a Blogotékának, s két perc alatt kész is az egész:

Gyerekek a reklámban - nem való
Ha már elmúltál 18 – neked is megsúgom!

De baj van ezzel a reklámmal – állapítom meg önkritikusan -, mégpedig az, hogy mint általában az ilyen „klasszikus” reklámocskák, ez is kisgyerekeket „használ fel” a mondandója közvetítésére.

Kiskutya, gyerekek és a meztelen édesanyjuk

Az az igazság – rovom meg magam -, hogy ez a reklám még „klasszikusabb” volna, ha egy kiskutya is ugrabugrálna a gyerekek körül, s a háttérben feltünne valamelyikük meztelen édesanyja is!

Alighogy eljutottam idáig a gondolatmenetben, amikor új blogger jelentkezett a Blogotéka admin felületén, s az igen gomb megnyomása után máris szaladtam megnézni – milyen is az a blog.

Mit tesz Isten – éppen ott is hasonló volt a téma, igaz, nem kétperces, hanem mondjuk öt perc alatt elkészített, profinak tetsző reklámról pörgött a szó. A plakáton ott is gyerekek, s azonnal felkiáltottam:

– Hol van édesanyátok?

***

A reklámvilágról még:

Nem kell nő a reklámba!

A reklámszöveg felhívó jellege: kapják már be!

GYIK:

Miért használják a reklámokban a gyerekeket?
A reklámokban a gyerekek alkalmazása gyakori, mivel a fiatalok ártatlanságot és vonzalmat sugallnak. Ez a stratégia célja, hogy érzelmi reakciót váltson ki a nézőkből, és így hatékonyabbá tegye a reklám üzenetét. A kiskutyák és a gyerekek kombinációja még inkább fokozza ezt a hatást, mivel a közönség hajlamos pozitívan reagálni az ilyen képekre.
Milyen kritikát fogalmaz meg a cikk a klasszikus reklámokkal kapcsolatban?
A cikk kritikája a klasszikus reklámokban rejlő problémákra összpontosít, különösen arra, hogy gyakran kisgyerekeket használnak a mondanivaló közvetítésére. A szerző önkritikusan megjegyzi, hogy ezek a reklámok nem mindig megfelelőek, mivel a gyerekek mellett gyakran felnőttek, például meztelen édesanyák is szerepelnek, ami kérdéseket vet fel a tartalom etikai vonatkozásairól.
Miért fontos a reklámok üzenetének közvetítése?
A reklámok üzenetének hatékony közvetítése kulcsfontosságú, mivel ez befolyásolja a fogyasztói döntéseket. A jól megtervezett reklámok képesek felkelteni a figyelmet és érzelmi kapcsolatot kialakítani a termék és a vásárló között. Az üzenet világos és figyelemfelkeltő megfogalmazása segít abban, hogy a reklám elérje célját és pozitív hatást gyakoroljon a közönségre.
Milyen hatással van a reklámok tartalma a társadalmi normákra?
A reklámok tartalma jelentős hatással van a társadalmi normákra és értékekre. Amikor a reklámokban bizonyos képek, például gyerekek vagy meztelen felnőttek jelennek meg, ezek a képek formálják a közönség percepcióját és elvárásait. A reklámok tehát nemcsak termékeket népszerűsítenek, hanem hozzájárulnak a társadalmi diskurzushoz és a normák alakulásához is.
Milyen új trendek figyelhetők meg a reklámiparban?
A reklámiparban új trendek között szerepel a társadalmi felelősségvállalás hangsúlyozása, valamint a sokszínűség és az inkluzivitás előtérbe helyezése. A modern reklámok igyekeznek reflektálni a társadalmi változásokra, és olyan üzeneteket közvetíteni, amelyek pozitív társadalmi hatással bírnak. Ez a megközelítés nemcsak a fogyasztók elvárásainak felel meg, hanem hozzájárul a márkák hitelességének növeléséhez is.

“Reklámvilág: hol van édesanyátok?” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Szia!
    Nincs mit köszönnöd, hiszen ha szóba hoztam a plakátot, a helyre is mutatnom kell, hogy látható legyen – miről is beszélek.
    Üdv

    Válasz

Szólj hozzá!