Éljen Gyurcsány Ferenc!

Hej, drága véreim, szittya és nem szittya magyarok, hogy jártam az imént! Rám szólt az asszony, ideje volna porszívóznod! – Mindjárt nekikezdek! – válaszoltam, de erre ő dühbe gurult: – Ha nem kezdesz neki azonnal, el lehet tolni a kerékpárt!
Mit ne mondjak, rendesen meglepődtem a nem várt fordulaton…
Erről mindjárt eszembe is jutott, mennyire gügye dolog a magyar marketing: állandóan ugyanaz az unt litánia, a brutál-metál marketing vagy a gügyögés, semmi váratlan fordulat, semmi szellemesség – nem úgy, mint az asszonyomnál.

„Gyurcsány takarodj!”

A „Gyurcsány takarodj!” szófordulat is legfeljebb egyesek dühkitörését pótolhatja, s a fél esztendő, amelyet végigüvöltöztek vele némelyek, igencsak megkopottá tette a veretes szlogent!
Ámde az asszony receptje szerint, ha ezer torokból harsanna fel, véreim, szittya magyarok, a következő sor: – El lehet tolni a kerékpárt, Feri! – annak azért mindjárt volna egy kis magyaros íze, zamata, szellemisége 🙂

De nálunk nem ez megy, híja van a szellemességnek, a leleménynek, csak a düh meg a pénz uralg, szittya véreim.
Mert lám, pénzért hirdeti magát a Google.hu blog szavánál egy anti-gyurcsanyista oldal, még a tv2-nél is vettek egy benyalós PR-izét, ha jól sejtem, mert magától nincs az az ökör, aki országos adásba juttatná ezt az izét! Havas tanár úr leszálló pályaívének anti-horizontján – lám, mégiscsak van annyi pénz és ízléstelenség, amennyiért a hülyeség televíziósítható!

Áru lett Fletó,

meg az anti-fletósok gyűlölete is, szép mosolyú üzletemberek gyártják  belőle a lóvét. Utcára magyarok! – valaki abból is szép pénzt zsebel be, fogadjunk!

Emlékszik-e még valaki a Kőbányai sör hajdani televíziós reklámfilmjére? Az reklám volt, nem egykéknek szóló gügyögés, hogy megérdemled te majom, anyuci kedvence, hanem abban a filmben a KŐKEMÉNY MUNKA gyümölcse volt a habzó nedű, szomjoltó élvezet, az volt Magyarorországon az utolsó reklámfilm, amelyben a MUNKÁNAK is volt BECSÜLETE!

Hja, el ne felejtsem a meglepetést! Méghozzá ingyen, csakazértis, hogy legyen váratlan fordulat is: Éljen Gyurcsány Ferenc!

—————–

Upgrade 2007. márc. 05. 7 ó. 10 p.

Az anti-gyurcsanyista oldal egyik tótumfaktuma, rejtélyes mosollyal az arcán, lényegét tekintve ezt mondja a tv-ben: a neten a nézettség pénzzé tehető, ezért csináljuk.
Szóval így lesz pénz a politikai ellenszevedből meg a keserűségedből – s mintha a legrosszabb álmok válnának valóra, már megszületett egy réteg, amelynek akár érdekében állhat a politikai feszültség tartós fennmaradása, mert politikai vagy üzleti hasznát ebből a tényből meríti!
Keseregj magyar, s kattintsd rá a netre a nyomorod! – mert ebből születik a haszon… S ha nem elég nagy a befolyó összeg, majd Havas tanár úr egy kicsit rápakol!

GYIK:

Milyen hatással van a marketing a politikai diskurzusra?
A marketing jelentős hatással bír a politikai diskurzusra, mivel a politikai üzenetek gyakran a marketing technikáival kerülnek bemutatásra. A szlogenek, mint például a „Gyurcsány takarodj!” idővel elcsépeltté válnak, míg az eredeti, kreatív megközelítések, mint az „El lehet tolni a kerékpárt, Feri!” frissebb hatást kelthetnek. A politikai kommunikációban a szellemesség és a leleményesség hiánya sokszor a düh és a pénz dominálását eredményezi.
Miért fontos a szellemesség a politikai kommunikációban?
A szellemesség a politikai kommunikációban azért fontos, mert segít a figyelem felkeltésében és a közönség elkötelezésében. Az eredeti és szellemes megfogalmazások képesek érzelmi reakciót kiváltani, míg a sablonos üzenetek hamar elveszítik hatásukat. A politikai diskurzusban a kreatív megoldások hozzájárulhatnak a társadalmi párbeszéd élénkítéséhez.
Hogyan befolyásolja a pénz a politikai kommunikációt?
A pénz jelentős szerepet játszik a politikai kommunikációban, mivel a hirdetések és kampányok finanszírozása alapvetően meghatározza a politikai üzenetek elérhetőségét. Az anti-gyurcsányista oldalak például pénzért hirdetik magukat, ami azt jelenti, hogy a politikai diskurzus gyakran a gazdasági érdekek mentén alakul. Ez a jelenség a politikai feszültségek fenntartásához is hozzájárulhat.
Milyen példák vannak a kreatív politikai kampányokra?
A kreatív politikai kampányok közé tartozik például a Kőbányai sör reklámja, amely a munka becsületét hangsúlyozta. Az ilyen kampányok nemcsak szórakoztatóak, hanem képesek komoly társadalmi üzeneteket is közvetíteni. A politikai kampányokban a kreativitás segíthet a közönség figyelmének felkeltésében és a politikai diskurzus gazdagításában.
Milyen következményekkel járhat a politikai feszültségek fenntartása?
A politikai feszültségek fenntartása gazdasági hasznot hozhat bizonyos csoportok számára, mivel a konfliktusok és ellentétek generálják a nézettséget és a figyelmet. Ez a jelenség azonban hosszú távon destabilizáló hatással lehet a társadalomra, mivel a folyamatos feszültség nem segíti elő a konstruktív párbeszédet és a társadalmi összefogást.

“Éljen Gyurcsány Ferenc!” bejegyzéshez 14 hozzászólás

  1. Hőbörögni lehet, a kormányzás mégis felelősebb dolog.
    Én Ripp Zoltán hétfői, Nyolcvankilenc című Népszavás írásával értek egyet (a cím a megválasztása arányára utal):
    „A miniszterelnök okkal kifogásolta, hogy politikája koncepcióját egy vezető szocialista politikus újságcikkben kérdőjelezi meg, elkerülve a nyílt és személyes polémiát a kongresszuson, ám ettől függetlenül vitába szállt vele, mégpedig a döntő pontokon. Ilyen mindenekelőtt a gazdasági és társadalmi szempontok viszonyának kérdése. Ahogy ígérte, kemény szavakat használt. ?Üres locsogásnak? minősítette a közhelyes megállapítást, mely szerint a gazdaság pusztán eszköz a társadalmi célok eléréséhez, ha nem párosul azzal a fölismeréssel, hogy hatékony, versenyképes, növekvő gazdaság nélkül a magasztos társadalmi célok nem érhetők el. Már csak ezért is fontos volt a hosszú távú tanulságok levonására szolgáló önkritika, amelyben rámutatott: a szocialisták vezette kormány éppen a 2002-től folytatott tradicionális baloldali politikából fakadó bajok orvoslásának kényszere miatt került kritikus helyzetbe, az ahhoz való visszatérés tehát a bajok enyhültével sem lehetséges. Gyurcsány szerint létezik sikeres modernizációs felzárkózási stratégia ?a globalizáció alakító, kritikus elfogadására? építve is, vagyis szó sincs arról hogy a rendszerváltás nyugatos fejlődési útját alapvetően korrigálni kellene, mindenekelőtt azonban a sikeres felzárkózás feltételeit kell megteremteni. Arra is figyelmeztette a küldötteket, hogy a közjót nem lehet feszültségek nélkül, mindenki kedvére téve szolgálni, a konfliktusok nem úszhatók meg, ami persze nem jelenti, hogy a reformokat ne kellene szakmailag és társadalmi párbeszéddel sokkal jobban előkészíteni és hatékonyabban elfogadtatni. Az új elnök pártreformja egyik lényegi elemeként éppen azt hangsúlyozta, hogy a társadalommal szerves kapcsolatban élő MSZP-nek kell kiérlelnie, megformálnia, majd érvekkel elfogadtatnia a kormánypolitika koncepcióját. „

    Válasz
  2. Bocs, a kései válaszért, de nem tudom miért, ma nagyon alaposan és hosszan porszívóztam!

    Válasz
  3. Már-már megkérdeztem, hogy végül aztán porszívóztál is ijedtedben, vagy csak posztot írtál? 🙂

    Válasz
  4. Szia Zebra Úr!
    Ragyog a lakás, anemjóját – tegnap aztán igyekeztem én is rendesen! 🙂

    Válasz
  5. Ez az első bejegyzés, amit olvastam a blogodban. Hatással volt rám, be is tettem a ” Minden reggel átnézendő ” oldalak közé 🙂

    Gyurcsány vs. Porszívó. Nos, ha jobban belegondoltok, ő porszívózik… csak nem a port 😀

    Válasz
  6. Lassan olyan leszek, mint Cato! (Aki mindig ugyanazzal a fordulattal fejezte be mondandóját: Egyébiránt az a véleményem, hogy Carthagot…)
    Csak az én szövegem így szól:
    Egyébiránt pedig Pratkanis és Aronson könyvét, A rábeszélőgép címűt, érdemes elolvasnotok!

    Válasz
  7. Há ja, egyik bírka (okos) elkezdi folytatja a többi hülye. Az emberi hülyeségre mindig is lehetett alapozni. Ez az egyik legnagyobb
    business. Hülyeség és sóvárgás.

    Válasz
  8. Kedves Tőzsde, pénz!
    Tetszik az oldaladon a valós idejű értékek felmutatása! Ha az élet „más értékei” is kimutathatóak lennének, így „realtime”, vajon a birkaság és a társadalmi hülyeség milyen értékeket mutatna Magyarországon, most, március idusán?

    Válasz

Szólj hozzá!