Pécs – Debrecen (Kósa Lajos – Tasnádi Péter): marketing-csíny

Kósa Lajos

Debrecen polgármestere, átvenné Pécstől a stafétabotot. Szívesen tenné Debrecent 2010 Európa Kulturális Fővárosává.
Marketing-csíny ez a javából: a cívis város polgármesterének ingyen sikerült felhívnia a figyelmet városa fejlődésére, eredményeire, beruházásaira.

A mai Dunántúli Napló bőséges anyaggal áll elő a témában. Basahalom Boulevard nevű, debreceni bloggerbarátomnak erről eképpen adtam „tájékoztatást”:

„Érdekes, teljes alakú fotó a két polgármesterről. Kósa lépés közben, tehát az állókép is dinamikus, az új pécsi polgármester, Tasnádi Péter pedig egy helyben áll. Tehát dinamika és statikusság, (védekező alapállás?) ütközik a kép szerint.”

Hozzátenném még: Tasnádi Péter ÁLLÓ, STATIKUS képe mellett a felirat – jól halad a munka…
Kósa dinamikus képe mellett pedig: átvenné

A szerkesztő így üzent?

Mindenesetre a marketing szabályai szerint az ellenfél támadását blokkolni kell. Sőt, a Pécs város marketingjéért felelős csapat bizonyára már az „ellentámadáson” töri a fejét. Ezernyi ötlet kínálkozik most arra, hogy Pécs kihasználja a szituációból fakadó lehetőséget!
Ha ezt a marketing csetepatét szépen vezénylik le a felek, mindkét város profitálhatna belőle. Csak attól tartok, majd beledurrant szépen a politika. Mert Debrecen „fideszesként”, Pécs „szociként” könyveltetik el.
Mint marketing iránt érdeklődő blogger, most nagyon sajnálom, hogy „politikailag” nem egyneműek. Gyönyörű marketing-csörték tanúi lehetnénk. Talán.

——

Amint a neten elérhető lesz a DN írása, képpel, belinkelem.

***

Ajánlom:

Politikai marketing

GYIK:

Milyen célokat tűzött ki Kósa Lajos Debrecen polgármestereként?
Kósa Lajos Debrecen polgármestereként szeretné, ha városa 2010-ben Európa Kulturális Fővárosa lenne. E cél eléréséhez a város fejlődésére, eredményeire és beruházásaira kívánja felhívni a figyelmet, ezzel is növelve Debrecen ismertségét és vonzerejét.
Hogyan reagál Pécs a debreceni marketing lépésekre?
Pécs város marketingcsapata valószínűleg már dolgozik a válaszlépéseken, hogy kihasználja a kialakult helyzetet. Az események nyújtotta lehetőségek kiaknázása érdekében számos ötlet merülhet fel, hogy Pécs is profitáljon a marketing csatából.
Milyen üzenetet közvetít a két polgármester képe?
A két polgármester képe szimbolizálja a dinamizmust és a statikusságot: Kósa Lajos mozgásban van, míg Tasnádi Péter álló helyzetben látható. Ez a kontraszt a két város közötti különbségeket is tükrözi, és a marketing szempontjából is figyelemfelkeltő.
Milyen politikai háttér befolyásolja a két város marketingjét?
Debrecen és Pécs politikai hovatartozása eltérő: Debrecen a Fideszhez, míg Pécs a szocialistákhoz köthető. Ez a politikai különbség befolyásolja a városok marketingstratégiáit és a köztük zajló versenyt, ami a marketing szempontjából izgalmas helyzetet teremt.
Milyen lehetőségek rejlenek a marketing csatában a két város számára?
A marketing csata során mindkét város számára számos lehetőség kínálkozik, hogy kiemeljék saját erősségeiket és előnyeiket. Ha a felek ügyesen vezénylik le a helyzetet, mindkét város profitálhat a kölcsönös figyelemből és a versenyből, ami a városok fejlődését szolgálja.

“Pécs – Debrecen (Kósa Lajos – Tasnádi Péter): marketing-csíny” bejegyzéshez 14 hozzászólás

  1. Kedves Violator!
    Köszönöm a belinkelt képet, így legalább a FELÉT látjuk is annak, amiről beszélünk!

    Válasz
  2. Baromság!
    Mondják:
    „Pécsett meglepetést és némi derűt váltott ki Kósa Lajos debreceni polgármester minapi kijelentése, amely szerint városa szívesen átvenné Pécstől a 2010-es kulturális fővárosi évet, ha már arrafelé úgyse megy. A gyakorlati akadályok mellett az is nehezen érthető, miért épp a harmadik helyet elért Debrecen váltaná Pécset a második helyezett Miskolc helyett.”

    Válasz
  3. Szia Basahalom!
    Azt gondolom, revidiálnom kell álláspontomat: nem lesz ebből marketing-csörte, s ami eddig történt, az sem marketing-csíny volt, hanem Kósa politikai fülest kent le Pécsnek és a kormányzatnak, azt szépen visszakapta és kész!
    A Kósa-próba nem sikerült, nem állt mellé senki sem! Így a kezdeti előny elenyészett. Ennyi volt, ez volt – s ezzel azt hiszem: kész!

    Válasz
  4. Csakhogy most mar jo lenne a kulturalis fovaros tervezett beruhazasainak megvalositasaval is foglalkozni, mert eddig a marakodason kivul nem sok tortent es ha Pecs leeg, az nem csak a szocialista varosvezetes, hanem egesz Magyarorszag szegyene lesz. Vagy majd akkor is azt mondjak hogy elkurtuk?

    Válasz

Szólj hozzá!